دسته‌ها
اخبار

شماره 115 خردنامه همشهری منتشر شد

11068

دوره جدید دوماهنامه «خردنامه همشهری» منتشر شد؛ این شماره با رویکردی انتقادی- تحلیلی، “دیالتیک عقل و بصر، پرونده‎ای در رابطه‎ی سینما و علوم انسانی” به مسائل این حوزه‎ها می‎پردازد.

فرهنگ امروز؛ تحول در علوم انسانی؛ محور مقالات منشر شده‎ی «خردنامه همشهری» است.

در شماره جدید می‎خوانید؛ در بخش پرونده:  “جای پای فکر فلسفی، بررسی وضعیت آموزش فلسفه در ایران” و “نقدی بر تاریخ‎نگاری روشن‎فکری در ایران”، در بخش درس‎گفتار: “تبیین مدل‎های علم دینی” در باب تحول علوم انسانی، و نیز گزارش خبری، مصاحبه ماه، و مکتوبات (بررسی حوزه کتاب)، محورها و چارچوب‌های اصلی مطالب شماره 115 خردنامه همشهری هستند که در دسترس مخاطبان خود قرار دارد.

در پرونده «جای پای فکر فلسفی» و «بررسی وضعیت آموزش فلسفه در ایران» با آثاری از: حسین غفاری، حسن معلمی، محمدحسین شاه‎آبادی و هادی بیات منتشر شده است.

و نیز در پرونده «نقدی بر تاریخ‎نگاری روشن‎فکری در ایران» با آثاری از: عباس منوچهری، داریوش رحمانیان، لطف ا… آجدانی، عباس قدیمی و حسین اطهری قابل مطالعه است.

همچنین در درس‎گفتار «تبیین مدل‎های علم دینی» به بیان نظریات و سخنان عبدالحسین خسروپناه در خصوص علوم انسانی پرداخته شده است و در گفت و گوی اختصاصی (صفحه 5) حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی به سوالاتی در خصوص «تقابل مکتب آزاداندیشی و روشن فکری سکولار» پاسخ داده اند.