دسته‌ها
اخبار

«نرمش قهرمانانه» تاکتیکی هوشمند برای حفظ و گسترش منافع ملی، نه بیشتر

حجت‌الاسلام غلامی در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد
«نرمش قهرمانانه» تاکتیکی هوشمند برای حفظ و گسترش منافع ملی، نه بیشتر
 خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی گفت: «نرمش قهرمانانه» یک تاکتیک هوشمند در جهت حفظ و گسترش منافع ملی کشور است، نه بیشتر.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به ارائه سخنانی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر «نرمش قهرمانانه» در دیپلماسی و سیاست خارجی پرداخت.

وی گفت: مبارزه با نظام استکبار جهانی و دفاع از مظلومان جهان از اهداف بنیادی نظام جمهوری اسلامی است و با موجودیت آن پیوندی ناگسستنی خورده است. نرمش قهرمانانه یک تاکتیک هوشمند در جهت حفظ و گسترش منافع ملی کشور است نه بیشتر. نظام جمهوری اسلامی راهبردهای خود را بر اساس اهداف بنیادی خود تعیین می‌کند و تا آن اهداف پابرجاست، راهبردهای نظام اسلامی نیز تغییر نمی‌کند. شک نباید کرد که نرمش قهرمانانه ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و تداوم آن به رفتار غربی‌ها بستگی دارد.

13920410144408678776363

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا اضافه کرد: امروز بیداری اسلامی از ثمرات مبارزه جمهوری اسلامی با نظام استکبار جهانی و روشنگری‌های وسیعی است که ایران اسلامی طی ۳۴ سال گذشته در دنیای اسلام داشته است. رهبری معنوی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، در آینده زمینه «جهانی شدن اسلامی» را مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: «جهانی شدن اسلامی» به برقراری صلح واقعی و پایدار، شکل‌گیری سطح مطلوبی از عدالت و بازگرداندن کرامت انسانی به بشر امروز کمک خواهد کرد. مسلمانان جهان به ویژه آنهایی که تحت ظلم و ستم غربی‌ها یا مزدوران دیکتاتور آنها هستند باید همواره بر روی حمایت‌های بی‌دریغ مردم ایران حساب کنند و بدانند این حمایت‌ها برای قاطبه مردم ایران جنبه عقیدتی دارد. باید توجه داشت، اسلام وهابی و تکفیری در نگاه اکثر مسلمانان جهان من جمله مردم مسلمان ایران، زاییده اندیشه شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، لذا بطلان این نوع از اسلام کاملا محرز است و عموم سنی و شیعه بر لزوم مقابله با آن  اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/