دسته‌ها
اخبار

نباید به اقتصاد مقاومتی فقط نگاه اقتصادی داشت/ فرهنگ و سیاست مکمل‌ اقتصاد مقاومتی

13950309111448454_PhotoL

به گزارش روابط عمومی همایش ملی اقتصاد مقاومتی به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس، موسی حقانی دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال سال اقدام و عمل در این عرصه است، اظهار داشت: برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی بسته‌ای از اقدامات را ارائه کرده‌اند که این خوب است، اما آسیبی که در ابتدا وجود دارد، این بوده که برخی گمان می‌کنند که با پیگیری این مباحث، اقتصاد مقاومتی به نتیجه می‌رسد و فرهنگ‌سازی نیاز نیست.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی جزئی از اقدام و عمل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: استفاده از کالاهای ایرانی الزاماتی دارد و علاوه بر تبلیغات، باید سعی کنیم، کیفیت محصولات نیز ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه در همایش اقتصاد مقاومتی سعی شده از تاریخ برای اجرای این سیاست‌ها کمک گرفته شود، تصریح کرد: باید مروری به گذشته داشته باشیم تا مشاهده کنیم چه راهکارهایی ما را به توسعه می‌رساند.

به گفته دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی، این همایش فقط در حوزه اقتصادی نیست، بلکه جنبه های فرهنگی و اجتماعی را هم دربرمی‌گیرد، چرا که طی سال های گذشته در حوزه‌های اجتماعی، تغییرات وسیعی در اقشار مختلف جامعه رخ داده است.

وی اضافه کرد: اگر دولتمرد ما فقط نگاه صرف اقتصادی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد، پس باید از الگوهای موجود فقط استفاده کند، در حالی که ما مدنظر داریم که فرهنگ سازی و به ویژه در حوزه‌های سیاسی هم در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

به گفته حقانی، همایش اقتصاد مقاومتی در دو بخش و در دو شهر اصفهان و تهران برگزار می‌شود که بخش اول 2 دی‌ماه در خانه بیداری اصفهان برگزار خواهد شد و بخش دوم 5 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب